1. Staraj się dążyć do regularnych posiłków.
  2. Nie pospieszaj podczas jedzenia, pozwól dziecku dokładnie przerzuć pokarm.
  3. Nie zmuszaj do jedzenia, niech samo decyduje o tym, ile chce zjeść.
  4. Podawaj do picia lekkie ziołowe herbatki i kompoty bez cukru zamiast soków z kartonów, wody mineralnej, czarnej i zielonej herbaty.
  5. Nie podawaj napojów w trakcie posiłku, rozcieńcza to soki trawienne i wpływa na pogorszenie trawienia.
  6. Kupuj produkty bez konserwantów i sztucznych barwników.
  7. Unikaj surowych produktów, szczególnie w zimnych porach roku.
  8. Zawsze podawaj ciepłe śniadanie.
  9. Gotuj zgodnie z porami roku. W każdej porze roku należy jeść to, co jest dostępne w danym obszarze klimatycznym.
  10. Wyklucz sztuczne słodziki.
  11. Nie zastępuj mięsa gotowymi produktami z soi. Wartościowe produkty sojowe to: miso, sos sojowy Tamari lub Shoyu, tofu.
  12. Nie używaj mrożonek, ponieważ są pozbawione życiowej energii pokarmu.
  13. Nie używaj mikrofalówki.
  14. Wprowadź pełne ziarna zbóż: ryż naturalny (brązowy), kaszę jaglaną, orkisz, jęczmień i owies bezłuskowy, kaszę gryczaną, amarantus i quinoa.
  15. Zamień mąkę białą na mąkę razową (na początku mieszaj mąki w różnych proporcjach). 16.       
  16. Zamień sól białą na sól nierafinowaną, czyli nieoczyszczoną (bogatą w składniki mineralne i pierwiastki śladowe).
  17. Zamień biały cukier rafinowany, na  nierafinowany cukier trzcinowy, a jeszcze lepiej na słód ryżowy i jęczmienny, syrop buraczany, kukurydziany i klonowy.
  18. Zamień olej rafinowany, na oliwy i oleje z tłoczone na zimno.
  19. Nie podawaj dziecku produktów przetworzonych przemysłowo: homogenizowanych, pasteryzowanych w wysokiej temperaturze, instant (czyli rozpuszczalnych bez konieczności gotowania), genetycznie zmodyfikowanych, napromieniowanych i głęboko mrożonych.
  20. Stosuj naturalne przyprawy i zioła, zamiast gotowych przypraw typu vegeta, warzywko (zawierają glutaminian sodu).